اطلاعات عمومی، مدیریت زمان
بسم الله الرحمن الرحیم
#مدیریت_زمان
#به_قلم_خودم
آنچه برای اغلب طلبه ها دغدغه بوجود می آورد،کمبود زمان است. زیرا علاوه بر کارهای روزمره می بایست درس های حجیم را به خوبی بخوانند و از طرف دیگر به امور زندگی و گاهی امور شغلی خود نیز برسند.
آنچه در این امر مهم است؛ مدیریت زمان مناسب است. داشتن برنامه صحیح و واقعی برای انجام به موقع برای رسیدن به آنچه دلخواه است.
اول باید یادگرفت که چگونه برنامه ریزی کرد، در ابتدا باید لیستی از انجام کارهایی که به عهده است، تهیه کرد. بعد درس هایی که آموزش داده شده به اضافه کارهایی که بعنوان تکلیف بر عهده است، بصورت لیستی نوشت. و در ادامه زمانی را که برای هر کار و مطالعه هر درس صرف می شود یادداشت کرد.
با ثبت زمان مطالعه در یک دوره مثلاً یک هفته ای؛ اولاً از وضعیت خود بخوبی آگاه شده و انگیزه لازم برای افزایش آن را پیدا خواهید کرد. به این ترتیب میزان اتلاف زمان بخوبی مشخص می شود که با تلاش در روزهای بعد جبران ساعات به هدر رفته ممکن خواهد شد.
در ادامه کار با دانستن این که در روز واقعاً چقدر فرصت درس خواندن دارید ثانیاً بدانید که چه کارهایی را باید انجام دهید به راحتی می توانید یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده و انعطاف پذیر انجام دهید و بر اساس تغییر شرایط در موقع لزوم آن را اصلاح کنید.
پس آنچه لازم است:
1- برنامه ریزی اولیه
2- تهیه لیست کاری و درسی
3- متعهد بودن به انجام آنها در ساعت مقرر
4- بررسی برنامه ریزی اولیه و طرح برنامه ریزی دقیق و قابل انعطاف
ان شاءالله موفق باشید.